Digit intranet ja avainkortit

Torstai 16.9.2010 10:28Kommentit (21 kpl)
Kiltahuoneen kulkuoikeushakemuksilla alkaa olla kiire, sillä oikeuksia päivitetään lokakuun alussa.

Kuten aiemmin diginfossa tuli mainostettua, Digit tarjoaa jäsenilleen intranet-palvelua. Palvelun julkaisun myötä myös kiltahuoneen kulkuoikeuksien hallinta on siirretty intranettiin.

Tämä etenkin fukseille huomioksi: jos haluat kulkuoikeudet kiltahuoneelle arkipäiviksi aamukahdeksan ja iltaseitsemän välille (ovi saattaa joskus jopa olla kiinni), on sinun ilmoitettava ICT-talon avainkorttinumerosi sekä anottava hallitukselta kulkuoikeuksia. Hallitus välittää hakemukset laitokselle lokakuun ensimmäisellä viikolla, ja seuraavan kerran oikeuksia päivitetään vasta ensi vuoden puolella. Kannattaa siis toimia heti, mikäli syksyksi oikeuksia kaipailee.

Toimi siis seuraavasti:

1. Ano ICT-talon avainkorttia laitokselta osoitteessa https://www.it.abo.fi/ictkeycard/, jos et vielä ole sitä tehnyt.
    • Saat ilmoituksen sähköpostiisi, kun avainkorttisi on lunastettavissa Asteriskin toimistolta
  2. Rekisteröidy intranetin käyttäjäksi osoitteessa http://www.digit.fi/intra.php?v=startreg, jos sekin on vielä tekemättä
    • Sähköpostiosoitteeksi vaaditaan jäsenrekisteristä löytyvä osoite. Utu-mailia on kaikilta jäseniltä liittymisen yhteydessä pyydetty, joten se on hyvä veikkaus, jos et ole varma minkä osoitteen olet ilmoittanut.
  3. Rekisteröitymisen jälkeen syötä avainkortin yläkulmasta löytyvä numero lomakkeeseen osoitteessa http://www.digit.fi/intra.php?c=jasen&v=applyrights ja klikkaa "Ano oikeuksia"
  4. Päivitä samalla tarvittaessa myös opiskelijanumerosi jäsentietoihin. Oikeuksien myöntämisen ehtona on avainkortin numeron lisäksi yliopiston opiskelijanumero
  5. Jos jäsenmaksusi on vielä hieman vaiheessa tälle lukuvuodelle, kannattaa sekin maksaa pois. Kulkuoikeudet myönnetään vain jäsenmaksunsa maksaneille jäsenille!

Vanhat kulkuoikeudet säilyvät maksamalla jäsenmaksu täksi lukuvuodeksi, joten uutta hakemusta ei tarvitse tehdä. Huomioithan kuitenkin, että voimassa olevat oikeudet poistetaan, jos lokakuun alkuun mennessä jäsenmaksua ei ole maksettu.

"Digit intranet ja avainkortit" on julkaistu 16.9.2010 (n. 7 vuotta sitten), ja sitä on viimeksi muokattu 16.9.2010 11:17.
Tiedotteen on kirjoittanut Tomi Nokkala.